Het Geels Architectenbureau slaat een nieuwe weg in en gaat voortaan door het leven als GAB Architecten.

De focus van het 13-koppige (ir.)architecten-team ligt al enkele jaren op energiebewuste totaalprojecten, voornamelijk industriebouw en overheidsopdrachten zoals school- en kantoorgebouwen, sociale huisvesting, openbare gebouwen en gebouwen in de zorgsector.

De naamswijziging gaat gepaard met een totale rebranding. Hiervoor deed het team van GAB Architecten opnieuw een beroep op aroma communicatie uit Geel.

"11 jaar geleden stond aroma ook al in voor de creatie van het logo. Dankzij de rebranding heeft GAB Architecten nu een moderne look en feel, met respect voor haar geschiedenis. We gebruikten de elementen uit het vorige logo als bouwstenen voor het nieuwe", verklaart Annick Grieten, brand designer bij aroma.

FOCUS OP DUURZAAMHEID

GAB Architecten aan Beekhoek Geel hecht veel belang aan duurzaamheid. Dit vertaalt zich in correcte materiaalkeuzes en kwalitatieve ruimtelijke concepten.

Annick Grieten: "We kozen voor veel witruimte en een modern, sterk font ter ondersteuning van het logo. Monotoon zwart-wit maakt nu een bold statement. De nieuwe grafische elementen maken deel uit van de doorgedreven huisstijl. Ze zorgen voor speelse en verfrissende accenten in de uitgewerkte communicatietools zoals schrijfblok, naamkaartjes en briefomslagen.

Ook de website was aan vernieuwing toe. De website is in de eerste plaats een visitekaartje.

De portfolio neemt dan ook een voorname rol in op www.gabarchitecten.be "We integreerden de functionaliteit om te kiezen in welke verhouding de projecten op de overzichtspagina worden getoond. Zo heeft GAB Architecten zelf de vrijheid om de weergave te sturen." besluit Roel Biesemans, communicatiestrateeg bij aroma.  Foto rr/aroma/NNieuws